Gezelligheid en verbinding

De vereniging is 7 april 2020 opgericht met als missie om het ras Pomsky te verbeteren en gezond te houden. Dit kunnen we alleen als meerdere mensen gaan samenwerken. Het bestuur wenst dan ook nauw samen te werken met de bij de aangesloten leden en fokkers om het ras Arctic Spits/Pomsky in stand te houden en te verbeteren. Het organiseren van informatieavonden, workshops en cursussen staan op de planning. Want op het moment van oprichten zijn er al veel mensen die een Pomsky als huisdier hebben. En bij veel mensen is dat niet bij één Pomsky gebleven. Het is een geweldig ras wat een mensenhart snel verovert. De Pomsky heeft vele positieve eigenschappen zoals sociaal zijn, kindvriendelijk, vriendelijk, vrolijk en zorgzaam. De mindere eigenschappen worden door veel baasjes en vrouwtjes niet gezien als een minpunt, maar als een uitdaging want ze zijn dol op wandelen, beetje eigenzinnig en krijgen snel de dingen geleerd tenminste als ze daarvoor in de stemming zijn. Het is dan ook niet vreemd dat dit ras vraagt om een consequente aanpak, vriendelijk maar toch dominerend. Het verkrijgen van meer informatie over je lieverd kan dan zeer welkom zijn.

Sponsors

Bent u lid van de vereniging dan kunt u op diverse testen een ledenkorting ontvangen.

Fokkers kunnen voor elk nestje een puppypakket aanvragen. Voorwaarden: minimaal 3 honden, minimaal één nestje per jaar en ingeschreven bij Farmfood.

Bij de vereniging aangesloten Fokkers met 3 honden of meer kunnen 20% korting krijgen. Bovendien is er voor de fokkers de mogelijkheid om zich te laten vermelden op de site van Farmfood.